Succé för STYLEBY – de som älskar att inspireras blir allt fler!

STYLEBY ökar! Upp tio procent i nya mätningen – och här får du reda på varför.

Styleby

Enligt senaste Orvesto-mätningen är STYLEBY en av de få magasin som ökar sin räckvidd. STYLEBY ökar sin räckvidd med 10 procent – jämförbara titlar minskar med totalt 9 procent. Även digitalt växer STYLEBY. Antalet unika användare har ökat med 126 procent och antalet unika sidvisningar med 104 procent jämfört med samma period 2016.
”STYLEBYs satsning på hög redaktionell kvalitet och att vara ett varumärke som vågar tala med de som älskar mode mest av alla är en av förklaringarna till att STYLEBYs innehåll känns angeläget och attraherar fler läsare. Utöver att vi maxat magasinet ännu mer så är vår satsning på STYLEBY.nu, där vi höst kommer att utveckla utbudet, och STYLEBYs starka och konsekventa Instagram-feed (@stylebymagazine) är förstås också en del av förklaringen”, säger STYLEBYs chefredaktör Jonna Bergh.

STYLEBY anordnar modefestival i höst – läs mer här!

STYLEBY är idag ett välkänt modevarumärke långt utanför Sveriges gränser.
”STYLEBY har aldrig sett sig som ett svenskt magasin, utan som ett magasin i världen. Vi hittar de kvinnor vi porträtterar överallt, och jag tror STYLEBY känns internationell, men med en skandinavisk touch såklart! Vi är noga med att ha ett kvinnligt öga på allt vi gör och försöker undvika att göra det som ’alla andra’ gör i den mån det går, det gör att STYLEBY känns extra intressant och spännande. Att STYLEBY har en tydlig feministisk ton, och har jobbat mycket med mångfald de senaste åren har gjort STYLEBY mer inkluderande och modern. Allt dessa saker sammantaget gör att vi lyckas attrahera extremt begåvade medarbetare – och det är ju en förutsättning för att göra något som engagerar och är framgångsrikt!”

TIPS! Läs om nya numret här – och här löser du en prenumeration!