STYLEBYs chefredaktör Jonna Berghs stilkrönikor är ett omtyckt inslag i varje nummer av STYLEBY. Nu har den senaste av dem letat sig in i Sveriges bästa radioprogram om mode.

Chefredaktör Jonna Bergh skriver i varje nummer av STYLEBY en krönika på temat stil. Texterna är ofta roliga, inte sällan dråpliga och ger en lite mer humoristisk syn på mode, skönhet och stil.

”Det stämmer, men de är samtidigt allvarliga. Även om jag försöker attackera de ämnen jag tar upp med mycket humor och självdistans så är det ju nästan alltid ett allvarligt ämne i grunden”, säger Jonna.

”Jag skriver ofta om hur man kan använda mode och stil för att påverka sig själv och sitt liv. I en tidigare krönika i år drog jag paralleller mellan den allmänna stressen och ångesten många känner och den överdrivna konsumtionen. Men ibland handlar det bara om dråpliga situationer jag och andra – men oftast jag själv – hamnat i på grund av sättet man klär sig på och så vidare. Det är högt och lågt helt enkelt, som modet självt.”

Den krönika som finns pubicerad i det nummer som ligger ute nu handar om mode som sport och ”smart shopping”.

”Med smart shopping menar jag är att handla vintage och undvika att hela tiden köpa nytt samt att fynda bra saker till riktigt bra priser. Men krönikan handlar också om de likheter smarta shoppare har med idrottare – det krävs snabbhet, strategi och list för att vinna. Och det är en materialsport, det kostar ju en del.”

Jonnas krönika triggade ett inslag i det utmärkta radioprogrammet ”Stil i P1” – som leds av Susanne Ljung som även hon skriver i varje nummer av STYLEBY – om just smart shopping och shopping som sport där du hör Jonna i ett reportage i slutet av programmet.

Krönikan läser du i numret ute nuavsnittet av ”Stil i P1” hör du här!

Lästips! Jonnas blogg läser du härVill du ägna dig åt smart shopping och fynda kläder och skor ur Jonnas garderob – se här!
 

TIPS! Nu kan du prenumerera på STYLEBY Beautybox – mer information hittar du HÄR!  

NUVARANDE STYLEBY-krönikan som blev ”Stil i P1”
NÄSTA Det doftar skandal – parfymerna som revolutionerade marknaden