/Nyden är det senaste tillskottet i H&M-familjen, med fokus på prisvärda kvalitetsplagg — riktade mot millennials-generationen.

Nu går det att förbeställa plagg från H&Ms nya satsning /Nyden!

Spana in de första plaggen som består av t-shirts för både dam och herr (unisex) i svart och vitt, runt 600 kr här!


Nyden

Nyden

/Nyden – H&Ms nya satsning

Efter lanseringen av ARKET i höstas riktar sig H&M in på en allt mer köpstark (för att inte nämna Instagram-älskande) generation, nämligen millennials.

/Nyden

/Nyden är det nya varumärket som varken kommer att följa trender eller modeveckornas klassiska cyklar. Istället vill /Nyden anpassa sig efter de nya sätten som millennials kommer att handla på i framtiden, något man noggrant studerat med hjälp av marknadsundersökningar och forskning. Namnet /Nyden är en sammanslagning av ordet ”ny” och ”den” och plaggen kommer att säljas i /Nydens onlineshop samt genom pop-up butiker.

Oscar Olsson, som arbetat inom företaget sedan 2013, kommer att leda satsningen (som lanseras i början av 2018). Till The Cut säger han att det ”i framtiden inte kommer att finnas något som modevarumärken idag — i alla fall inte enligt den traditionella föreställningen. Mode kommer istället att vara uppdelat i olika stammar som leds av stildefinerande personer, och som designer eller varumärke kommer du i framtiden att behöva acceptera att makten inte ligger i dina händer – utan i de här personernas”.

Därav har /Nyden inför lanseringen valt att samarbeta ingen mindre än Noomi Rapace, som lanserar en gästkollektion.

Vi väntar med spänning på att se mer!

TIPS! STYLEBYS NYA HÖSTBOX ÄR ÄNTLIGEN HÄR, FYLLD TILL BREDDEN MED FANTASTISKA SKÖNHETSPRODUKTER FRÅN VÄLKÄNDA VARUMÄRKEN – MER INFO HITTAR DU HÄR

NUVARANDE Här är de första plaggen från H&Ms nya modemärke /Nyden
NÄSTA Chefredaktör Jonna Bergh: ”Vägra svart outfit – chic för max 500 kr!”