Under 2018 lanseras Afound, en fysisk- och onlinebaserad outlet som kommer att erbjuda välkända varumärken till rabatterade priser.

H&M-gruppen fortsätter att satsa stort – efter lanseringen av ARKET i höstas och millenialinriktade /Nyden som lanseras nu i början av 2018, släpps nyheten om Afound – en ”nytänkande marknadsplats för off-price”.

Afounds första butik öppnar på Drottninggatan i Stockholm under 2018, pararellt med att varumärket öppnar en ny webbplats.

LÄSTIPS! ARKETs planerade öppning försenas – här är orsaken

Afound – ny outlet med välkända varumärken

Outleten kommer att erbjuda rabatterade varor inom mode och livsstil från välkända varumärken för både dam och herr. H&M-koncernens egna plagg (där varumärken som & Other Stories, H&M, Monki, Weekday, och COS ingår) och externa varumärken kommer att säljas till rabatterade priser på Afound. H&M-gruppen beskriver själva satsningen som ett ”style and deal hunting paradise”.

Afounds första butik kommer att öppna på Drottninggatan i Stockholm under 2018.

Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelsesäger Fredrik Svartling, Managing Director Afound.

Priserna på plaggen kommer att ligga i flera segment och Afound kommer löpande att erbjuda limited editions från olika varumärken. Låter precis som vad vi behöver i vintermörkret!

TIPS! STYLEBYS NYA HÖSTBOX ÄR ÄNTLIGEN HÄR, FYLLD TILL BREDDEN MED FANTASTISKA SKÖNHETSPRODUKTER FRÅN VÄLKÄNDA VARUMÄRKEN – MER INFO HITTAR DU HÄR

NUVARANDE Här är H&Ms nya satsning – outlet med välkända varumärken
NÄSTA Viktor&Rolf för Zalando – se vilka från modebranschen som var på plats!